Çağdaş Sanat

Çağdaş Sanat

70-80′li yıllar boyunca, sanatçılar şaşırtıcı bir yaratıcılığa sahipti. “Geleneksel” resim ve heykele düşman olan bazı yaratı biçimleri, çağdaş sanat galerilerini ve müzelerini dolduruyordu. Örneğin kavramsal sanat, düşüncenin, bir projenin gerçekleştirilmesi gerekmeyecek ve bir değer biçicinin hiçbir zaman gerçekleştirilemeyecek bir eseri tanımlayan metinleri satabileceği şekilde, nesnenin üstün olduğunu varsaymaktadır! Joseph Kosuth için, bir duvar üzerindeki birkaç kelime, “kavramsal eser”den söz edilmesi için yeterli olabilir. 70′li yılların bir sözüne göre, “sanat davası” sanatçının, yönlendirmeyeceği bir “süreç’M başlatmasını istemektedir: Örneğin Eva Hesse, eski malzemeler kullanmaktadır. “Elle şekillendirilen    fotoğraf başka olasılıklar sunmaktadır:  Arnulf Rainer, baskılar üzerine çizgiler çiziyor, Lucas Samaras hâlâ taze olan katlara parmaklarıyla rötuş yapıyordu. Bu fotoğraflar gerçek tablolar gibiydi.

Küçük Sanat

“64 Parça Bakır”, 1969 yılında (Floorpieces) serisine başlayan, 1935 doğumlu Cari Andre’nin bir eseridir. 1954 yılında, bir İngiltere seyahati esnasmda, Stonehenge’in büyük taşlarının diziliminden çok etkilenmiştir. Eserleri, diğer bir adla minimalimi olarak adlandırılan “küçük sanat” olarak ortaya çıkmıştır. Özel olarak Amerika’ya özgü olan bu sanat, resim ve heykeli, genellikle imalathanelerde yapılan ve sanatçı tararından toplanan eserlerin titizlikle hazırlanmış geometrik kompozisyonlarına indirgenebilir. Bu sade sanat, cam gökdelenlerin baskın olduğu şehir ortamına ilişkindir.

Hiperrealizm
1970 tarihli “Paul’s Corner” (yukarıda), Ralph Goings’in hiperrealizmin soğuk ve “objektif karakterinin tipik örneği olan bir tablosudur.

Joseph Beuys

(1921-1986) “Kuyruklu Piyano İçin Homojen İnfiltration” (1966), Joseph Beuys’un açıklamalarına göre “hiçbir koşulda estetik bir ürün olarak değil, tartışmaları cesaretlendirmek için tasarlanmış bir nesne”dir. Beuys, çağdaş Alman sanatının çok önemli ve son derece tartışmalı bir simasıdır. Performanslarından biri, 1974 yılında New York’ta, bütün bir hafta boyunca bir coyote’u bir şirketin dört duvarı arasında yaşatmıştır.

“Gudumbilim” Sanatı

Londra’daki bir sergi sırasında, 1968 yılında ortaya atılan bir adlandırma ile, genel olarak, enformatik, fotokopi, hologram, lazerler, fax ya da uydu yayınlarına bağlı tüm ifade tarzlarını gruplandırmaktadır. Yukarıda, Nam June Paik, Kore asıllıdır. 1932 yılında doğan Paik, bu eğilimin en tanınmış temsilcilerinden biridir. Mesajlarını iletmek için genellikle televizyonu kullanmıştır. Aşağıda, bilgisayarcı leremy Gardiner tarafından oluşturulan bir imaj görülmektedir.

Resim Akımları

Özellikle de ABD’de gelişmiş olan “bad painting”, 1978 yılında New York’ta ortaya çıktı: Eser bir hikâye anlatabiliyor, ama sıklıkla geniş, hatta dürüst ve açık bir bakış sunuyordu. 8O’li yıllar, özellikle de Fransa’da, kahramanlarını çizgi romanlara, televizyon dizilerine, reklamlara, rock ve şehri kapsayan bir anlatıma dayalı bir resim, “serbest figürasyon”un gelişmesine sahne oldu. Fransız “serbest 6gürasyon”u, fantazist esim vasıtasıyla Amerikalı graffiticileri yakaladı. Özellikle de ABD’de uygulanan hiperrealizm, “bad painting” ve “serbest figürasyonun aksine, Amerikalıların “foto-realizm” olarak adlandırılmalarına neden olacak şekilde fotoğrafa başvurdu.